2009年7月25日

24歲的時空膠囊

雖然稱為時空膠囊
不過並不會有任何"物品"置於其中
至今的網誌便是最好的物品
無論好事、壞事
喜、怒、哀、樂
那寫這篇作啥呢
來個對未來的展望
假定這是對五年後的自己好了
要保持以下特質
1.批判能力
2.理智
3.混亂的心智邏輯
4.活著
5.單身

這第五點就連現在的我都感覺很耐人尋味
所以更要開出這條單
未來充滿不定向性
再來個時空膠囊中常會跟未來的自己說的話
"Yo, man from the least next five years.
The first impression you had here, should be the sentence.
The situation now is about to face many things at once, lawsuits, family arguments, debts, and your carreer.
So many elements letting you redescribe your thought again by eng came forward to the near future.
Seriously, me no desire of rich, or to be somthing.
However, it must come to be something, which was the main purpose I wrote thee.
In this five years what you could archieve and complete will be my quiz.
I hope by then you'll have been through the things bothering you the most and headed to a newer destination upon death."

6 意見:

Vanity555 提到...

這是個謬思
我認為我"將會"缺女友
但我卻認為我會保持單身

匿名 提到...

所以你現在有女友啊(抓著下巴!!)

如果將缺女友
不就剛好符合單身條件?(排除交男友這假設XD)

匿名 提到...

其實"將會"也算是可以繼續延續"現在"的狀況
所以我以為你現在有交女友的猜測也不對~

在修正了我的猜想後
我認為你現在單身
而且也希望或著認為未來單身個5年也沒差~